A közösségi oldalak a mindennapi kommunikációnk részét képezik. A hallgatótársakkal egy csoportmunka végzéséhez a csapat első ötleteként a Facebook-on kezdeményez csoportos beszélgetést a feladatok megbeszélésére, a munkafolyamatok ellenőrzésére, biztos lekommunikálására.
Ha mi ennyit töltünk a gép előtt és ennyire hasznos módon is fel tudjuk használni mondjuk a Facebook-ot, akkor miért ne integrálhatnánk az oktatásba is? Ha már az óráinkon unatkozó diákjaink úgyis egész nap azt nyomkodják. A Facebook-ot többrétű felhasználásban is el tudnám képzelni. Ha konkrétan a szaktárgyamnál maradok, akkor kreatív feladatnak szívesen kiadnám, hogy egyes írók-költők nevében szerkesszenek posztokat, tervezzék meg és dolgozzák ki, hogy hogyan szerveződött volna március 15. a Facebook üzenőfalán.
Emellett nemcsak a tanulók érdeklődési köre miatt, hanem a környezettudatos nevelés részeként is fontosnak tartom, hogy egy csoportmegbeszélés, az anyagok elkészítése és megosztása nyugodtan működhet ezen a felületen. Sőt azt hiszem, a mai diákok nem hívják fel, pláne nem mennek át egymáshoz akkor, ha nem tudják a másnapi tananyagot vagy a matekpélda logikáját, hanem ráírnak egymásra a Face-n.
Egy példa a magyarórai felhasználásra:
A kép forrása (2017.12.10.):
http://www.maszol.ro/index.php/szajtato/9974-petofi-es-kossuth-facebook-uzenetei-marcius-idusan
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.